Föreningen ConFusion

ConFusion är, enligt oss, Sveriges peppigaste förening! Vi arbetar ideellt för att arrangera de bästa eventen för att främja utövandet av våra nördiga intressen och skapa tillfällen för oss alla att träffas igen och igen!

Föreningen bildades 2010 och det första konventet arrangerades för 800 besökare på Världskulturmuseet januari 2011 i samarbete med museets dåvarande utställning Kimono-Fusion. Sen dess har föreningen växt för varje år och våra medlemmar är spridda över hela landet.

Kultur på en ny nivå

Vi vill att människor med gemensamma intressen ska få möjlighet att hitta varandra och utöva  sina intressen tillsammans. Därför arbetar vi för att skapa större plats för östasiatisk populärkultur genom att anordna coola event på just temat.

Vi arbetar hårt för att skapa en kul och inspirerande miljö för alla, det spelar ingen roll vem du är. Vi tror på jämlikhet, respekt och öppenhet, därför deltar vi årligen i både Science Fiction Bokhandels Geek-pride parad och West prides regnbågsparad för möjligheten att tillsammans visa vad vi gillar och vad vi står för.

Asiatisk populärkultur

ConFusion är Göteborgs största evenemangssatsning inom östasiatisk populärkultur, någonsin. Vi är en ideell förening som arrangerar konvent för att främja utövande av spel- och östasiatisk kultur, rent nörderi helt enkelt, för det är sånt vi gillar!

En mötesplats där alla är välkomna

Vi vill att människor med gemensamma intressen ska få möjlighet att hitta varandra och utöva sina intressen tillsammans. Därför arbetar vi för att skapa större plats för östasiatisk populärkultur genom att anordna coola event på just temat!

engagera dig

Konvent & event

Har du hört talas om oss, är chansen stor att du hört talas om konventet med samma namn.

Alla som arbetar med våra evenemang gör så ideellt, för att de tycker det är roligt! Det är ett superbra tillfälle att lära känna nya vänner samtidigt som man fyller en viktig roll i en stor organisation.

Är du nyfiken på hur du kan engagera dig i något av våra event? Läs mer på Bli en Glenn!

Styrelsen

ConFusions styrelse är den grupp inom föreningen som planerar och utför de aktiviteter och evenemang som föreningen vill ska hända. Detta innefattar bland annat vårt årliga konvent och Hikari-Kai.

Styrelsen väljs in på vårt årsmöte som hålls på våren. Medlemmarna ansvarar för olika delar av föreningens verksamhet, för medlemmarnas talan och representerar ConFusion i olika sammanhang.

Är du intresserad av att söka till ConFusions styrelse och driva föreningen framåt? Bli medlem idag, så får du kallelse till nästa årsmöte. Kom ihåg att du alltid kan mejla till oss eller prata med oss på konventet eller HK.