kompendium: externa arrangörer
Arrangerande Förening
Som förening har ni möjlighet att arrangera aktiviteter under ConFusion, antingen engångsgrejer eller ha ett rullande program eller stående aktivitet. Vad ni kan erbjuda och vad som passar oss bäst beror på föreningen såväl som vårt tillgängliga utrymme, så tveka inte att kontakta oss för att diskutera möjligheter.
Här är exempel på aktiviteter föreningar har anordnat tidigare:
- Brädspelsbar
- Cosplayverkstad
- Figurmålning
- Föreläsningar
- Karaokerum
- Rollspel
- Scenframträdanden
Kompensationsmatris
I år har ConFusion en kompensationsmatris för Arrangerande föreningar. Som förening får ni skicka två Huvudarrangörer som ansvarar på plats under konventet för ert program och egen personal. Alla från föreningen ska vara registrerade i vårt personalsystem Glenn, för att kunna checkas in på konventet.
Egen personal behöver entrébiljett till konventet, och får rabatterad entré efter hur många arbetspass de kör. Ett standard arbetspass på ConFusion är 3 timmar långt.
- 1 pass = 100 kr rabatt på helhelgsbiljett
- 2 pass = 200 kr rabatt på helhelgsbiljett
- 3 pass = Gratis helhelgsbiljett
- 4 pass = Gratis helhelgsbiljett + matkupong
Incheckning
Vid incheckning hämtar Huvudarrangörer ut personalbrickor och band till sig själva och egen personal i PersonalService (våning 6). Personal checkar själva in sig inför sitt första arbetspass.
Huvudarrangör ansvarar för att en komplett lista över all personal från föreningen kommit in till ConFusion innan konventet. Personallista och schema oss tillhanda senast torsdagen 5 oktober kl. 08:00.
Incheckning för Arrangerande föreningar kan göras tidigast kl. 09.00 fredagen den 6 oktober. Är ni i behov av att komma och rigga upp tidigare, kontakta er närmsta kontaktperson på ConFusion.
Butiksförsäljare
Som Butiksförsäljare på ConFusion får ni extra stort utrymme på entréplan för att kunna sälja varor. Urval och avtal sköts utav området Försäljning, där Samordnare och Arrangör är era kontaktpersoner.
regler för butiker
- Butiken ska ha betalat sin plats på konventet enligt överenskommelse med ConFusion och ha fått bekräftelse innan utsatt tid eller senast 21 september. Frågor kring betalning tas upp med er kontaktperson.
- Varje butik får tre (3) utställarpass som ger fri entré under hela konventet. Namnlista ska vara ConFusion tillhanda senast 29 oktober.
- Upprigg sker mellan 14:00 -16:45 torsdagen 5 oktober, och 08:30-11:00 fredagen 6 oktober. Skulle dessa tider ändras kommer ni att bli informerade i så god tid som möjligt.
- Varje butik får en tilldelad försäljarplats i god tid inför konventet.
- Alla butiker har begränsad yta, för att undvika trängsel och för att hålla brandvägar fria. Avgränsningar måste följas.
- Det är förbjudet att ta någon annans plats, även delar av den, eller att rigga upp butik utanför sin tilldelade yta.
- Det är inte tillåtet att lägga tomma kartonger, varor, personliga föremål eller liknande i utrymmet runtom er egen eller i någon annans tilldelade yta.
- Samtliga butiker ska vara nedriggade och borta från Världskulturmuseet senast kl. 19:30 söndagen 8 oktober. Butiker som inte lämnat lokalerna vid denna tid faktureras en straffavgift på 1500 kr.
Incheckning
Vid incheckning hämtar Butiksansvarig samtliga utställarpass och band i PersonalService (våning 6).
Butiksansvarig ansvarar för att en komplett lista över all personal kommit in till ConFusion innan konventet. Personallista oss tillhanda senast fredagen 29 september.
Incheckning kan göras tidigast kl. 09.00 fredagen 6 oktober. Vid frågor, kontakta er närmsta kontaktperson på ConFusion.